Forum
Topic with no new replies

Vill luffa runt och WWOOFa i sommar!

Author Message
Written on May 09 2010 22:41
Ahimsa
WWOOF User
Topic creator
Registered Since:
May 09 2010
Hejsan!
Upptäckte just den här sidan genom en grön vän. Underbar sida!! Det här är exakt vad jag letat efter! Jag har tänkt luffa runt i 2-3 veckor i sommar i södra Sverige. (vilket är allt söder om Sundsvall för mig) Det jag vill få ut är att uppleva vad arbetet egentligen innebär. jag har ingen erfarenhet, what so ever, av att jobba på en gård.

Men min högsta dröm är att en dag bo på en gård tillsammans med vänner, släkt och familj, där vi alla strävar efter att vara så ekologiska och självförsörjande som möjligt. Producera egen mat, kläder, el, värme mm. Där allt ingår i naturliga kretslopp och allt vi kan tänkas behöva skaffar vi genom byteshandel. Alla drar nytta av varandras kunskaper, lär sig av varandra och hjälper varandra. Målet är väll att samla så många av mina vänner, deras vänner och allas släktingar som kan tänkas trivas med den livsstilen och samarbeta gårdarna emellan.

Så, steg ett: lära sig om arbetet på en gård! Jag inser att 2-3 veckor på 2-3 gårdar inte kommer göra mig till någon expert, men det är vad jag känner att jag har tid med i sommar.

Om jag kan hitta en gård som är lik min utopi-gård: En eko-gård med ett kollektiv på där målet är att bli självförsörjande vad gäller främst mat, el och värme; så åker jag ju dit, men alla gårdar kan ju självklart ge bra erfarenheter!

Så skriv här om ni som har gård söker folk i sommar och om ni gillar mina tankar och idéer!
Kram!

Smile and the whole world smiles with you
Written on May 09 2010 23:22
Ahimsa
WWOOF User
Topic creator
Registered Since:
May 09 2010
Har tittat runt lite till på de gårdar som finns utplacerade på kartan och inser att vilken period man tänker åka ut och Wwoofa är ganska avgörande.

Jag kan åka runt under juli och augusti. Och som sagt så kan jag tänka mig vara borta max 3 veckor och då vill jag gärna hinna till några släktingar och vänner också, så max 2 veckor på en och samma gård.

Hör av er om ni har idéer, förslag eller om ni bara behöver någon att prata med!

Smile and the whole world smiles with you